Maak jouw actiepagina persoonlijk Direct na aanmelding is het mogelijk om een persoonlijke actiepagina (sponsorpagina) aan te maken. Op deze pagina kunnen jouw vrienden, familieleden of collega’s donaties achterlaten. Hierbij is het van belang om je actiepagina persoonlijk en actueel te maken. Dit doe je door een herkenbare profielfoto toe te voegen en uit te leggen waarom je meedoet aan dit evenement. Houd je pagina actueel door video’s en foto’s te plaatsen, zodat mensen jouw actie en voorbereiding op de voet kunnen volgen. Hiermee trek je de bezoekers van jouw pagina over de streep om ook te doneren.
Wacht op de eerste paar donaties Voordat je van de daken schreeuwt dat jouw actie is gestart, is het verstandig om alvast een paar donaties binnen te hebben. Vraag je familieleden of beste vrienden om alvast wat te doneren voordat je minder bekende mensen benadert. Een goed voorbeeld doet goed volgen. Mensen zijn eerder geneigd om te doneren als zij zien dat anderen al hebben gedoneerd.
Deel jouw actie in je netwerk Benader je netwerk en vraag of ze jouw actie willen delen. Ben je bijvoorbeeld lid van een fiets- of sportvereniging? Vraag dan aan het bestuur of ze jouw actie kunnen delen in de nieuwsbrief of op social media. Benader ook je collega’s, de school van je kinderen, klassenapp etc. Op deze manier bereik je makkelijk een grote groep mensen.
Benader de lokale media Lokale media zijn vaak te porren voor dit soort mooie, inspirerende initiatieven. Heb jij een mooi hartverhaal waarom juist jij je dit jaar inzet voor CYCLE Paris? Deel dit dan met de redacties van de lokale krantjes bij jou in de buurt. Tip van ons: er even achteraan bellen helpt vaak! En wie weet word je ook nog door de lokale radio geïnterviewd.
Benader lokale ondernemers Doe jij vaak boodschappen bij lokale ondernemers? Vraag dan of je zelfgemaakte folders mag achterlaten met daarop een QR-code met een directe link naar je sponsorpagina. De lokale ondernemer kan jouw actie dan promoten wat hopelijk zorgt voor nog meer donaties.
Organiseer een actie Heb je bovenstaande tips al geprobeerd, maar heb je de laatste donaties nog nodig? Wellicht helpt het dan om een actie te organiseren in ruil voor donaties. Denk hierbij aan een garageverkoop of het organiseren van een etentje. Vraag hierbij een vergoeding voor jouw kookkunsten in de vorm van een donatie.
Onze ervaring leert dat de laatste twee weken voor het evenement nog veel donaties binnenkomen. Kijk dus vooral of je nog een mooie eindsprint kan inzetten. Wij wensen je in ieder geval heel veel succes!