Tips om via Facebook sponsors te werven

Maak je doel bekend  
Maak via een FB bericht bekend dat jij je inzet voor de Hartstichting door deel te nemen aan Cycle Paris of Cycle Berlin. En deel je persoonlijke sponsorpagina van Cycle. TIP: stel ook je profielfoto met het Cycle kader om zo nog duidelijker te maken dat jij je inzet voor Cycle.  
 
Zet je berichten openbaar 
Vergeet niet om bij je sponsoroproepen op FB het bericht op ‘openbaar’ te zetten. Zodat jouw Facebook vrienden het bericht kunnen delen. Sponsors komen namelijk vaak ook vanuit onverwachte hoek.  
 
Tag & Bedank je sponsors 
Vergeet je sponsor niet te bedanken! Dit doe je door ze te taggen in een reactie onder jouw sponsoroproep. Zo zien je andere FB vrienden dat anderen het goede voorbeeld al hebben gegeven en dat zij dus eigenlijk niet achter kunnen blijven;-) 
 
Gebruik mini-doelen 
Omdat jouw sponsorbedrag van 1500 behoorlijk fors is, kun je ook FB berichten plaatsen met daarin een ‘mini-doel’. Zoals ‘Wie helpt mij vandaag om 100 euro op te halen?’. Bij een makkelijk te halen doel, zijn mensen geneigd je eerder te ondersteunen.  
 
Geef iets terug 
Deel op FB dat jij je sponsors iets persoonlijks terug geeft. Verzin iets creatiefs; bijvoorbeeld dat je bij een bedrag van 100 euro, bij mooi weer een keer de auto komt wassen ;-) of stuur een mooie kaart met een persoonlijke boodschap.  
 
Maak een event aan  
Als je een BBQ, een garageverkoop of een andere actie gaat organiseren. Maak hier dan een FB voor aan. Nodig al je vrienden via FB uit en zet de link naar jouw sponsorpagina aan de uitnodigingstekst.